Andreas Parker

2020-01-20
22:56:32

Självcentrerat blogginlägg...

Har googlat fram några påståenden och detta är hur jag ställer mig till dem.

1. Du har svårt att presentera dig för andra människor.

Ja, ofta är det precis så. Visst, jag har inga problem med att uttala mitt namn. Den delen har jag relativt lätt för. Det är när det kommer till hur jag ska framställa mig själv som det ibland blir klurigt. Det är inte så att jag till och från far med osanning när jag talar om mig själv, men hur mycket jag vill dela med mig varierar. Oftast anser jag mig själv vara en rätt duglig människokännare och anpassar min öppenhet därefter, men det är inte alltid jag känner rätt. Jag märker ibland att den jag pratar med backar undan litegrann, liksom blir illa till mods. Det tolkar jag som att jag varit för utlämnande. Mitt filter är inte alltid så finkalibrerat, med andra ord.

2. Du går ofta i dina egna tankar så att du ignorerar eller glömmer din omgivning.

Hm. Jag tror att det kan förefalla så vissa stunder. Inte sällan pikar min mor mig för att jag är dålig på att höra av mig. Fast... Det har nog inte så mycket att göra med att jag är upptagen av mina egna tankar. Jag har bara inte lust. När jag är på en dålig plats mentalt är det dock överflödet av tankar som ställer till det. Då går jag in i mig själv och dyker ner i misär och självömkande. Och det är ju just då jag verkligen borde höra mig till familj och vänner... Konstigt att hjärnan funkar så.

3. Du försöker svara på dina mejl så snart som möjligt och kan inte ha en rörig inkorg.

Ja och nej. Ja, jag försöker svara på mejl så snart som möjligt. Nej, jag har inga större problem med att ha en rörig inkorg. Röran består mest av spam-liknade dynga från allehanda spelsajter och erbjudanden från onlinebutiker. Jag rensar emellanåt men orkar inte kontinuerligt hålla städat. Just nu har jag 88 mejl jag kan slänga utan vidare. Men jag orkar inte. Shit. Hur jäkla slö kan man vara?

4. Du känner dig överlägsen andra människor.

Nej, det gör jag inte. DOCK. Ett mindre smickrande personlighetsdrag jag har är min elitistiska syn på musiksmak. Det har blivit bättre, men jag har fortfarande en tendens att ser ner på andra människors musiksmak om det visar sig att de gillar Nickelback, Takida, Limp Bizkit, Creed eller Maroon 5. Sorry, men jag kan inte hjälpa det. Vill dock starkt poängtera att detta givetvis inte påverkar min syn på personens övriga kvaliteter. Man kan vara en bra person trots att man gillar Good Charlotte. Men det hjälper fan inte...

5. Det är viktigare för dig att ingen blir upprörd än att du ska vinna en diskussion.

Ja, dessvärre. Jag borde kämpa för mina åsikter oavsett motstånd och stå för dem hela vägen, men jag har väldigt lätt för att bli obekväm när meningsmotståndare blir upprörda. När det gäller möten öga mot öga, alltså. Vid textbaserade diskussioner är jag inte fullt så blödig. Precis som de flesta människor har jag dock vissa åsikter som jag aldrig är rädd för att hålla fast vid, upprördhet eller ej. Rasism är fel, t ex. Homofobi är fel. Det är lätt för mig att stå för dessa åsikter, eftersom jag inte är rädd att stöta bort människor som tänker annorlunda. Om du tycker att rasism och homofobi är okej tänker jag inte anstränga mig för att inte såra dina känslor. Du behövs inte i mitt liv.

--

Ja, längre än så orkar jag inte bry mig. Jag borde avlöna någon att göra det åt mig.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: