Andreas Parker

2020-01-17
15:23:18

Så jäkla skum dröm...

Jag vaknade med en panikkänsla som trängde sig igenom varje por. Överföll och besegrade alla celler, allt motstånd krossades skoningslöst. Jag hade drömt. Jösses, hade jag drömt.

En sån där dröm som är svår att förklara, där det mest utmärkande är att den var obehaglig som fan. Jag befann mig i en alternativ verklighet. Min bostad var annorlunda, namn på släktingar var ändrade, min uppgift i livet var en annan... Jag VISSTE i drömmen att något var fel men jag var inte kapabel att göra något åt det. Det var som att jag inte ens kunde förmå mig att säga något, som om orden inte fanns.

Som brukligt i drömmar fanns det ingen logik i handlingen. Helt plötsligt var jag sjuk eller skadad och i behov av vård. Jag plockades upp av en ambulanshelikopter som genast ställde in destinationen på GPS:en. Fan, har helikoptrar ens GPS? Skitsamma. Vi flög. Innan någon visste ordet av var vi fångade i ett slagsmål mellan två grupperingar. Vi befann oss såklart i luften, men denna skärmytsling störde av någon anledning vår resväg. Vilken tur då att helikoptern var utrustad med en biffig arsenal av eldvapen! Brandbomber hivades mot massorna nedanför. Dessvärre besvarades elden och helikoptern bumpade fram och tillbaka. Jag var säker på att min sista stund var kommen.

Jag antar att vi tog oss fram till vårdplatsen, för den efterkommande delen av drömmen bestod av tidningsklipp som beskrev händelsen. Jag var den som läste dem, så uppenbarligen var jag ännu vid liv. Drömmen kulminerade i en sista konfrontation, en boss fight om man så vill. Jag besegrade min antagonist, stal av någon underlig anledning hans SIM-kort och av en ännu mer underlig anledning skruvade jag bort en lucka på en lyktstolpe i vilken det fanns plats för kortet. Jag matade in det och på en display, som ju alltid återfinns på lyktstolpar, stod det några oläsliga rader. Detta markerade slutet på historien. Jag var tillbaka i verkligheten och allt var som det skulle.

Slutet gott, allting gott. Men obehaget levde som sagt vidare i mig efter att jag vaknat.

Varför kan jag inte få drömma sexdrömmar istället?
Kommentar:
2020-01-18 @ 20:20:44
#1: Rebecca

Intressant dröm! Du verkar riktigt skrivkunnig :) Du får gärna besöka min blogg där jag skriver om allt mellan psykisk ohälsa och vardagstrubbel!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: