Andreas Parker

2020-01-19
19:11:59

Du borde läsa det här...

Eller inte. Jag har egentligen inget att säga. What else is new?

Jag har en halv flaska Pepsi Max kvar. Jag vill spara på det, så jag dricker avslagen light-must istället. Det känns som att äta främlingars tånaglar när du egentligen är sugen på rysk kaviar. Rätt tragiskt. Visst, jag behöver ju inte dricka något alls, egentligen. Eller bälga vatten istället, som ju åtminstone är nyttigt. Men nä. Jag har aldrig varit bra att att ge min kropp tillräckligt mycket H2O. Förutom en period när jag var runt 20. Då drack jag en halv liter vatten varje kväll, precis innan jag somnade. Totalt blev det mer vatten än så under dagen, men det är just grejen med att dricka vatten precis innan läggdags som fascinerar. Jag kan nämligen inte dra mig till minnes att jag behövde gå på toaletten något under nätterna. Jag måste ha haft en jävla superhjälteblåsa.

Hm, är främlingars tånaglar värre än bekantas? Förmodligen inte. Dålig liknelse.

Jag har alltid satt en stolthet i att läsa mycket, så att jag bara mäktade med en enda bok förra året skaver. Försöker ta igen det och har redan plöjt igenom 3 - 4 böcker i år. Jag avslutade igår "Tills Det Dödar Oss" av Kate Tempest. En hetsig skildring av livet i London, knark, sex och drömmar som kanske eller kanske inte slår igenom. Jag ger den 2,5 av 5 möjliga. Den har sina poänger, absolut, men den är onödigt trälig i sitt språk. Måhända har det att göra med att prettojournalisten Linda Skugge står för översättningen. Det är omständliga miljöbeskrivningar och meningslösa metaforer som verkligen slår hål i läsflytet. Varva det med onödiga personporträtt och du får en tämligen trött läsupplevelse.

Har idag påbörjat en deckare. Jag kan inte påstå att den skakar om min värld så här långt, men jag har slutit en pakt med mig själv. En påbörjad bok ska avslutas, oavsett kvalitet. Jag har för avsikt att rusa igenom skräpet så fort som möjligt för att kunna gå vidare med något bättre.

Om jag trodde på ett liv efter detta kanske jag skulle applicera samma tankesätt på min egen existens.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: