Andreas Parker

2011-02-19
18:58:13

Nu blev jag deprimerad.

Jag roade mig med att snabbt ögna igenom topplistor från ett antal länder för att se hur Roxette ligger till. Per och Marie har ju som bekant släppt en ny platta, och även om jag inte är bandets största fan vill jag väldigt gärna se dem lyckas. Igen, så att säga. Men uj. Det var en dyster läsning.

I Sverige ligger plattan på plats två, vilket ju är mycket bra. Mindre bra är att ett dansband innehar förstaplatsen. Det säger dock mer om den svenska skivköparen än om Roxette... I USA och runtom i Europa var det helt andra tongångar. Om Roxette överhuvudtaget fanns på listan var det en bra bit utanför topp 20. Nej, det som går hem hos pöbeln däröver är, inte helt oväntat, Lady Gaga bland andra. Inget skumt, hon är poppis till max även här. Justin Bieber är ett namn som enträget förpestar listorna i västvärlden. Varningsklocka! Överproducerad dynga, polerade bajskorvar, har visserligen alltid gått hem i stugorna, men Biebers tama verk är så urbota fåniga och usla att det stora intresset för snorvalpen faktiskt förvånar mig. Förvånar och förfärar.

Vad mer? Jo, Bruno Mars! Urrk. Tillrättalagt som en sunkig mikro-pizza. Musik för den som inte orkar engagera sig.

Usch. Nu blev jag deprimerad.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: