Andreas Parker

2009-12-31
04:10:42

Gubbjävel!

Det är helt vansinnigt vad jag har sovit den senaste tiden. Jag lägger mig för att vila, eller kanske kolla på tv, och jag slocknar efter några minuter. Är väck i flera timmar. Vaknar och blir helt paff när jag ser vad klockan är. Jag har inget emot att sova, men det känns lite skumt att sova bort i stort sett hela dagar.

Jag ska dock försöka se till att vara vaken vid tolvslaget på nyårsafton. Det hör liksom till.

Ronald Fasth döms till böter för att ha slagit en 13-årig pojke. Helt rätt, givetvis ska misshandel alltid beivras. Ronald själv erkänner att han gjort fel, men menar att det inte var hans fel att han gjorde fel. Okej, Ronald. Försök att intala dig själv det. Vem var det som slog? Det var Ronald. Vem fattade beslutet att slå? Det var Ronald. Hans försök att skylla ifrån sig är patetiska.

Visst, jag förstår att gubben blev provocerad. Jag skulle också bli förbannad om en plats jag försöker hålla ordning på ständigt blir vandaliserad. Men att ta till våld är alltid fel. Jag finner det oroande att två bussar med pensionärer sluter upp för att ge Ronald sitt stöd; för att säga att de tycker att det är okej att slå barn.

Många pensionärer tycks anse att de har rätt att säga vad som helst till yngre människor. "Oj, vad tjock du har blivit!" Nu vill de även ha rätt att ostraffat få slå barn. Tack och lov inser tingsrätten det sjuka i det och dömer alltså Ronald till böter.

Rätt ska vara rätt och fel är alltid fel.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: