Andreas Parker

2009-12-31
11:54:31

2010...

Nästa år måste jag försöka se till att komma iväg på fler konserter. Jag har inte sett många i år, men å andra sidan var en av de få Springsteen på Stadion. Det väger upp en hel del.

Men ändock. Det skulle vara kul att komma iväg på några fler spelningar, inte minst för att få ta del av lite energi. Ibland känner jag att musik är meningen med livet. Alla känslor, all passion... En bra låt kan inte sällan vara skillnaden mellan total misär och euforisk lycka.

Så vad finns att hoppas på 2010? Rykten går om en ny platta och påföljande turné med Bad Religion. Det vore grymt som fan. Jag har inte sett bandet sedan 2004. Ett gäng intressanta namn dyker upp på festivaler i sommar, men jag och festivaler matchar inte riktigt, inte minst på grund av att min ekonomi inte tillåter dyra festivalplåtar... Men det skulle vara skitkul att se Gamma Ray i Falun under Rockstad Falun.

Och det blir en festival i Hultsfred i sommar, trots allt. Imponerande. Jag har ju dömt ut spektaklet flera gånger. Tji fick jag.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: