Andreas Parker

2010-08-29
14:19:33

Söndag...

Fan, min dator har börjat få spel. Spel som i skumma ryckningar och ticks, alltså. Vet inte vad det beror på, men jag hoppas att det går att fixa relativt smärtfritt. jag har inte råd att lägga ut en förmögenhet på nya grejer eller i värsta fall en helt ny dator.

Inte långt kvar till valet nu. Jag har resignerat en smula. Accepterat att borgarna får fyra år till på sig att slakta välfärden. Okej, låt gå. Jag kan inte göra mycket åt det. Jag röstar vänster, men om en majoritet vill ha högerstyre ska de få det. Det är vad demokrati handlar om. Jag hoppas, som ni säkert redan vet, att Sverigedemokraterna missar spärren. Deras valfilm tror jag inte hjälper dem till nya röster, men jag tror inte de tappar så mycket på den heller. Deras väljare har redan köpt propagandan. SD skulle kunna använda "Viljans Triumf" som valfilm, de skulle få trogna röster likförbannat.

Zlatan går till Milan. Jag kan inte säga att jag är deppig. Jag gillar nämligen både Barca och Milan sedan tidigare och att min favoritspelare nu går till den rätta Milano-klubben känns grymt. Synd att Zlatan inte fick mer tid på sig i Barcelona, men så fungerar det i toppfotbollen. TV4 jublar nog. De tappade spanska ligan till Canal Plus, vilket måste ha känts tungt. De grejade serie A, vilket med facit i hand måste ses som en seger. Med Zlatan i ligan lär intresset vara enormt. Snopet, Canal Plus.

Happ, nu slutade Spotify att funka. Anar att det har med min dators allmänna krackelerande att göra. Suck.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: