Andreas Parker

2009-02-22
16:13:03

Drömtydning...?

Jag försöker att inte läsa in för mycket i mina drömmar. Alla mediciner jag petar i mig förändrar mitt drömmönster så pass att jag ständigt vaknar med en stark känsla av paranoia i magen, men det är just pga medicinerna. Jag noterar inte så mycket symbolik i det. Men när likadana drömmar följder på varandra måste jag ändå fundera kring det.

Många, många av mina drömmar utspelar sig i min lägenhet, en lägenhet jag tror är rätt trygg. Ytterdörren är låst. Men det slår aldrig fel; människor kliver likförbannat in ändå! Det är ibland mina grannar, men även främlingar, unika för respektive dröm. Jag känner paniken krypa, jag har ju låst dörren! De som kommer in gör förvisso inget ont, handlingen sträcker sig aldrig så långt. Men bara det faktum att jag inte tycks kunna lita på låsmekaniken är nog så skrämmande.

Detta återkommer alltså ständigt. Vad betyder det?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: