Andreas Parker

2008-09-30
09:14:31

Att finna kärlek på nätet...

En kompis till mig brukar fråga mig hur det går med tjejerna. Han menar att eftersom jag hänger så mycket på nätet borde jag ju träffa flera stycken som jag så småningom lär känna. Han och jag är helt olika varandra när det handlar om att ta sig an det motsatta könet. Han har gott självförtroende, vågar satsa och är beredd på att ta en nit. Han är på det igen lika snabbt igen. Med facit i hand har det fungerat rätt bra för honom, något jag är skitglad för. Han vill ha kärlek och förtjänar det.

Men när han frågar mig... Då är det alltid lika jobbigt att svara och säga som det är; att det inte händer något alls. Visst, jag gör inte mycket åt det. Jag "raggar" inte på nätet, har aldrig drömt om att träffa Miss Right online. Men varför inte? Alltfler träffas ju via dejtingsajter och dylikt och det som förr verkade vara mest en fluga är nu i allra högsta grad en realitet. Det GÅR att träffa sin drömpartner på nätet.

I mitt fall handlar det först och främst, som alltid, om rädsla. Jag vågar inte känna efter om jag har några djupare känslor för någon jag träffat online, även om jag med stor säkerhet skulle kunna bli förälskad i en del av dem (jag har lärt känna fantastiska människor via nätet). Men, som sagt, jag är rädd. Jag är alltid rädd att de jag träffar på Internet har fått fel bild av mig. Att de kommer att tycka att jag inte ser likadan ut IRL, att jag inte är lika smal, att jag inte är lika intressant/rolig/whatever.

Jag är mig själv på nätet, inget snack om saken. Eller, iallafall tycker jag att jag är mig själv. Tänk om jag tolkas annorlunda av andra? Tänk om jag är helt annorlunda ansikte mot ansikte jämfört med hur jag är i skrift eller i telefon...? Tänk om jag bara gör den jag träffar besviken?

Kommer jag att träffa någon som står ut med mina fel och brister?
Kommentarer:
2008-09-30 @ 09:16:25
#1: robiN

Go´morgon

2008-09-30 @ 09:29:07
#2: robiN

allt bra?

2008-09-30 @ 09:34:07
#3: robiN

okeej låter hel najs det där :)

jo men här är det väl okej sitter på jobbet och degar :P

2008-09-30 @ 09:38:47
#4: robiN

jag jobbar som vakt :)

2008-09-30 @ 09:49:28
#5: robiN

precis eller ne jag vaktar sammtidigt, sitter i reception just för tillfället :) hehe

2008-09-30 @ 09:54:26
#6: robiN

haha aa skojja inte :) men ibland så blir det lite långtråkigt :/

2008-09-30 @ 09:59:24
#7: robiN

ja precis det är ju det som får mig att orka igenom dagarna ;)

2008-09-30 @ 10:02:36
#8: robiN

ja precis :)

2008-10-09 @ 21:34:53
#9: Emma

hej, känna igen sig eller vad? Inte just online-biten, mer över huvud taget.(jag har för tillfället tappat förmågan att skapa riktiga meningar, så du får ursäkta mig.)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: