Andreas Parker

2011-12-03
22:38:46

Don't let the bells end...

Hej mitt vinterland!

Jag är en av de få som inte följer "Så mycket bättre". Jag har inte sett ett enda avsnitt, oavsett säsong. Det är något med att så där konstlat och hurtigt sjunga i TV... Det fixar jag inte. Jag vill bara gömma mig bakom en skämskudde. Det är likadant med "Idol" och liknande program. Melodifestivalen klarar jag dock. Av någon anledning.

Ytterligare en anledning till att jag inte följer denna säsong av "Så mycket bättre" stavas Tomas Ledin. Jag pallar inte med honom, vilket har framgått i flertalet tidigare inlägg. Av säsongens deltagare är det egentligen bara Laleh som jag uppskattar. Hon sjunger för övrigt på en låt av det militanta vänstergänget EAK. Det är det nog inte många som vet.

Snart julafton. Jag försöker ladda och peppa, men det är svårt när snön håller sig borta. Häromdagen var det åtminstone ett par minusgrader. Alltid något. Det tråkiga är att all pepp i världen inte kan ge mig samma känsla jag hade som barn. När december kom var jag så taggad att julkänsla sprutade ur öronen. Julkalendern skulle jag se, hur kass den än var. "Marias barn" var exceptionellt tråkig. Skoldagen började med högläsning på ett juligt tema. Tända ljus på alla skolbänkar. 24 dagar kändes som en evighet. Kan inte julen komma snart???

Att somna kvällen före julafton var sällan lätt, även om jag vid några tillfällen lade mig tidigt för att få julafton att komma snabbare. Julaftonsmorgonen började med öppning av morgonpaket (en tradition i familjen; ett eller ett par paket öppnas alltid på morgonen), lite frukost och sedan hem till farmor och farfar för ännu mer frukost. Julfrukostenhos farmor och farfar är för övrigt fortfarande ett stående inslag. Vissa traditioner är sköna att bevara.

Egentligen fick jag mina julklappar tidigt i år, i form av två Springsteen-biljetter. Jag hade planerat att hålla mig till blott en konsert, men frestelsen blev för stor. I sommar betar jag således av Springsteen-konsert nummer åtta och nummer nio. Boende? Det tänkte jag inte så mycket på när jag fixade plåtarna... Eventuellt har jag en natt fixad men om någon kan göra plats för mig i Göteborg under slutet av juli; hör av dig! Jag kan diska som betalning. Eller så.

Visst blir mina inlägg sämre och sämre?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: