Andreas Parker

2012-07-17
11:30:12

Jag måste väl...

Jag har lovat min terapeut att under hennes semester försöka hålla fast vid det schema vi har, vilket innebär att göra något varje tisdag (min stående tid hos terapeuten är 09.00 på tisdagar). Det har gått sisådär. Jag knatade iväg till biblioteket en tisdag och hade väl tänkt att återupprepa utflykten veckan efter. Så blev det inte. Jag föreslog också, till min terapeuts stora glädje, på att avsätta tid några gånger i veckan, framförallt på tisdagar, till att skriva inlägg. Som synes har inte heller det gott så bra. Jag vet inte vad det är, men min motivation och disciplin är som bortblåst. Långt ifrån den ambitiösa student jag var under mina skolår... Ehm.

Whatever. Jag skriver ju nu.

Zlatan är visst på väg till Paris Saint-Germain. Kudos, säger jag. Om jag var fotbollsspelare (men gudarna ska veta att jag inte har några som helst anlag för det) skulle jag försöka lira i så många ligor som möjligt. Förstå vilka erfarenheter! Zlatan har lirat i Sverige (duh...), Holland, Spanien och Italien. Nu är han alltså på väg till land nummer fem. Hoppas han hinner avverka ett par ligor till innan han lägger av. Han kan lätt varva ned i någon av de mindre namnkunniga ligorna i USA eller Asien. PSG gör en intressant satsning och med Zlatan i laget lär jag följa det något mer ingående, trots att det inte är något av mina favoritlag. Det finns element i lagets supporterskara som jag definitivt inte uppskattar. Som klubb är det dock svårt att göra något åt supportrarnas strömningar.

Om tio dagar är det dags för Bruce Springsteen i Göteborg. Det blir bara ena kvällen för mig, trots att en god vän erbjudit sig att bjuda på andra kvällens konsert. Det är oerhört generöst, och vore omständigheterna annorlunda skulle jag tacka ja, men med en extra konsert följer också mer utgifter, även om inträdet är gratis. Boende för en natt till ska fixas, käk för flera dagar måste ordnas... Dessutom innebär det mer packning. Nu satsar jag på att köra en helnatt utan sömn, så jag åker dit och hem i samma kläder. Sunkigt? Tja, kanske. Eftersom jag inte kommer att sova i dem känns det inte så farligt. Jag åker hem med första tåget dagen efter konserten, 06.04. Jag har ingen platsbiljett, men jag gissar att jag inte behöver slåss mot allt för många passagerare vid den tiden.

Kollade in No Doubts nya video. Meh.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: