Andreas Parker

2011-03-10
19:58:03

Vilken idiot jag är.

Och snart partiledare för Socialdemokraterna är... Ja, jag vet fan inte heller vem det är. Håkan somethingsomething. Jag tänker inte såga honom, eftersom jag inte har någon aning om vad han går för, men visst är det lite trist att man inte vågade lyfta fram en kvinna igen? Jag hoppades på Jytte Guteland, ordförande i SSU. Med henne som partiledare skulle sossarna såväl föryngra som förnya. Men men. Det kan bli bra. Jag röstar ju i vilket fall som helst inte på Socialdemokraterna...

Min sjukliga besatthet av vad andra tycker och tänker om Big Brother är fortsatt stark. Läskigt. Men det är något fascinerande, och skrämmande, hos människor som känner ett så starkt engagemang för dokusåpan. Ser nu att det har startats en "Hata Roza"-grupp på Facebook. Jag vet knappt vem människan är, men tydligen är hon hatad. På grund av...? Jag kanske är unik, men jag försöker att inte hata människor bara för att det är kul att hata. För det är det inte. Människor som sårat mig eller mina nära, sådana människor kan jag kanske hata. Men främlingar i Big Brother? Kom igen!

Alexander Bard fyller snart 50. Det var som fan. Han är en ganska intressant person. Han har lyckats hålla sig relevant ända sedan Army Of Lovers-tiden, TROTS... ja, Army Of Lovers. Det är en bedrift i sig.

Ibland får jag något konstigt i blicken när jag är i en affär. Det är när det inte finns någon Pepsi Max att uppbringa. När det är helt slut. Finito. Väck. Nada. Fast det börjar inte med blicken. Det börjar med att jag så smått börjar svettas. Paniken kryper i venerna. I mitt inre ser jag framför mig vilket lidande jag kommer att tvingas genomgå om cola inte införskaffas. Då kommer blicken. En skapligt psykotisk blick, som hos en pundare på jakt efter en fix. Blicken flackar från hylla till hylla. Vad ska köpas? Vad kan ersätta Pepsi Max? Vad? Vad? VAD??? Jag rycker oftast åt mig en flaska Coca Cola Zero eller vanlig Coca Cola Light. Det är långt ifrån samma sak som Pepsi Max, men det är ingen skräpläsk. Dessvärre tar vansinnet ibland överhanden, om än delvis. Jag väljer Zero eller Light, för att försäkra mig om att jag har något halvdugligt att dricka när jag väl lämnar detta helvete som en Pepsi Max-fri affär är. Men då! Då börjar den galna delen av mig göra sig gällande. Den galna blicken får sin förklaring. En flaska fulcola slinker ner i korgen. Ful. Cola. Cola som smakar illa, helt enkelt. Cola som smakar billigt. I ett svagt tillstånd gjorde jag detta igår. COOP Cola Light inhandlades. Det kan vara bra med variation, tänker jag. Den kanske inte är så äcklig som jag minns den, resonerar jag.

Vilken idiot jag är.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: