Andreas Parker

2011-04-18
15:38:27

Och allt går åt helvete.

Tjo.

Jag var nyss på COOP och kunde konstatera att det var vaccinering utanför. En halvlång kö, mestadels pensionärer, stod redo att ringla in i den väntande bilen där sprutan jobbade för högtryck. TBE ska vaccineringen förhindra. Det tycks inte ha något med TBC att göra, även om namnet antyder att TBE är en värre variant av just TBC...

Jag tänkte fråga om det gick att vaccinera sig mot narkolepsi men jag avstod.

Varmare väder nu, vilket innebär att vi förmodligen kommer att få se ännu fler mjukisbrallor på tonåringar och ungdomar runtom i stan. Suck. Jag brukar inte vara så petig när det handlar om kläder, men när det kommer till mjukisbrallor är jag bestämd. Det är INTE okej att ha det på sig utomhus bland folk! Det ser förjävla risigt ut. Barn kan ha det, det är en helt annan sak. Men har du blivit så pass vuxen att du har vett nog att förstå klädernas betydelse finns det ingen ursäkt. Gå runt hemma och mys i byxorna, det är helt okej. Det är faktiskt tillochmed att rekommendera. Jag gör det själv, till exempel. Men bland andra måste du bannemig visa lite hänsyn!

Rant over.

Val i Finland och deras motsvarighet till SD, högermupparna Sannfinländarna, går äckligt mycket framåt. Men visst, klart det ska bitchas om invandringen i Finland också. Varför inte, liksom. Syndabockar behövs alltid.

Det är så ledsamt. Världen tycks glida allt längre ifrån sådant jag alltid har trott på. Sådant jag alltid sett som självklart. Medmänsklighet. Omsorg. Stöd. Vänskap. Ideal jag alltid hållit varma. Ideal jag fortfarande tror på, vilket gör att det smärtar så enormt att se dem urholkas.

Det känns som att världen befinner sig i en nedåtgående spiral som oundvikligen slutar med att allt går åt helvete. Jag hoppas jag har fel.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: