Andreas Parker

2011-04-18
22:37:49

Jag är sorglig.

Jag har inte följt årets Big Brother. Eller någon säsong av eländet överhuvudtaget. Men jag har ändå fastnat för skiten, indirekt. Jag läser kommentarer om programmet. Jag läser sammanfattningar av vissa händelser. På det sättet kan jag ta del av det mest intressanta utan att behöva skämmas röven av mig genom att faktiskt titta på skräpet. Jag vet inte riktigt varför jag ids bry mig, men jag antar att det har att göra med nyfikenhet. Jag vill veta hur dräggig en människa kan bli. Och då menar jag inte jag själv, även om jag säkert också kan vara rätt dräggig, utan deltagarna i huset. Någon borde ju vara värst, liksom.

Vad jag kan konstatera efter att under en period läst Flashback-tråden om programmet är följande;

Gurkan var kul ett tag men är nu mest falsk och löjlig. Mitt intryck är att han är rätt skabbig.

Vanessa, som inte är med längre, var under sin tid i huset inte så omtyckt av Flaskback:arna. Inte på grund av hennes sexualitet, sa man. Nej, hon var bara allmänt jobbig och dryg. Och falsk. Likförbannat kallades hon i tråden trans-äckel vid ett flertal tillfällen. Det säger mer om klientelet på Flaskback än om henne.

Annie är blek, ful och tråkig. Flaskback-åsikt. Jag fick intrycket av att hon var en av få vettiga.

Sonia är fet och äcklig. Det är nog de snällaste uttrycken som används i Flashback-tråden när det handlar om henne. Jag vet nada om tjejen.

Rodney är kung, grym, ashäftig och alla Flashback-jeppars stora förebild. I stort sett. Man har konstaterat att han är välutrustad. Det är tydligen en viktig egenskap om man har för avsikt att bli omtyckt i forumet. Han är "på" i stort sett alla tjejer i huset. Han vill ligga. Det är ascoolt. Fråga Flashback. Jag? Jag tycker att det är ganska tragiskt att en peson som tycks ha noll respekt för kvinnor ses som en förebild. Är det en föraning om hur det kan komma att bli i världen? Eller är det redan så?

Jag vidhåller att Big Brother är dynga och i det närmaste fördummande. Jag placerar det i samma kategori som Kissies blogg och Björn Rosenström.

Fast jag måste erkänna att jag har skaffat mig en ful ovana. Jag surfar in på Kissies blogg för att se hennes senaste photoshop-katastrofer. Det är väl som med en bilolycka; man borde inte titta men man gör det ändå.

Jag är sorglig.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: