Andreas Parker

2010-12-25
07:45:07

Det här med julafton...

Long time no see!

Jag har inte plitat ner något här på hundra år känns det som. Borde mitt nyårslöfte vara att skriva oftare och mer regelbundet? Svårt att säga. Jag menar, det beror ju alldeles på vad året har att bjuda på. Det kanske blir ett pisstråkigt år utan överraskningar. Jag tänker inte skriva om vad jag har för kläder på mig bara för att fylla plats...

Julafton var en riktigt trevlig dag, som den ofta är. I vanlig ordning började dagen med frukost hos farmor och farfar. En jultradition som, med undantag för ett par gånger, har upprepats så länge jag levt. Och så vill jag ha det! Både farmor och farfar är 85+, så det är svårt att säga hur många år till det blir. De två är dock pigga och har gott gry i dem, så några år till kan det nog bli.

Julafton var sedan tänkt att firas med blott familjen, då morfar, som vanligtvis deltar i firandet, inte ville ge sig ut på vägarna i iskylan. Helt förståeligt. Som en glad julklapp fick vi istället besök av morbror med familj. Varje jul efterfrågar jag julfirande tillsammans med dem, men eftersom det finns släktingar även på andra sidan av den familjen blir det av förklarliga skäl inte alltid just min familj som blir julaftonens huvudattraktion. Nu kom de dock och gav julen en känsla av viss exklusivitet. Kul!

Julklappar då? Jodå. Jag höll igen i år, på riktigt för en gångs skull! Jag brukar vanligtvis gå helt bananer när jag shoppar till syrran, men i år höll jag mig faktiskt i skinnet. Julklappar för sammanlagt runt 2000 spänn till familjen är ändå rätt okej med tanke på att jag lever på försörjningsstöd...

Jag fick en Spindelmannen-slips (yeah!), en elektrisk tandborste (woo!), kläder (nice!), böcker (yes!) och den feta specialutgåvan av Springsteens "Darkness..."-platta (holy motherfucking crap!). Och lite annat smått och gott. Jag är mer än nöjd.
Kommentar:
2010-12-30 @ 02:09:59
#1: Mina

Bra presenter!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: