Andreas Parker

2010-12-29
10:44:40

Big Brother, Kissie och ett nytt år...

Det är ju helt vansinnigt att en (relativt) respektabel kanal som TV4 väljer att satsa på Big Brother-konceptet. Man säger nu att man inte primärt är ute efter att visa sex i TV, men vi vet alla vad som kommer att hända. Inget guppande, inga tittare. Enkel ekvation. Det är inte kanalens fel, det är tittarnas. Så visst, Big Brother kan bara säljas in på ett sätt och det kan TV4 inte göra så mycket åt. Av just den anledningen borde fyran inte gett sig på programmet överhuvudtaget. Nu har man målat in sig i ett hörn och kommer därför, vare sig de vill det eller inte, klättra på listan över skräpkanaler. Korkat.

Kissie är ingen av mina idoler. Hon ger intryck av att vara korkad, dryg och självupptagen. Det är dock inte anledningar att attackera eller att på annat sätt skrämma henne. När hon besökte min hemstad Västerås möttes hon av äggkastare. Jag skämdes när jag läste om det; det är ingen bra bild av staden. Nu senast fick hennes ytterdörr ta emot attacken, då någon eller några bland annat skrivit "BORGARHORA" på den. Hon må vara borgare, men det gör henne inte till hora.

Det är rätt och riktigt att vädra åsikter, men det finns bra och dåliga sätt att göra det på. Ovanstående är ett dåligt sätt och jag, som en av hennes kritiker, tar bestämt avstånd från dylika aktioner.

Ett nytt år är i antågande och jag funderar lite på vad 2010 har bjudit. Jag har, i likhet med en hel del föregående år, gjort sporadiska samtalsbesök på den psykiatriska mottagningen. Jag har mått mestadels rätt kasst, också det i likhet med åren innan. Jag har isolerat mig än mer, sökt trygghet i ensamhet och destruktiva rutiner. Mitt självförtroende har försämrats ytterligare, något som delvis kan härledas till nyss nämnda aktiviteter. Jag har funderat på framtiden. Precis som nu.

Jag vet att bara jag kan göra 2011 till ett bättre år för mig. Jag kan få hjälp, men i slutändan är det jag som måste se till att det verkligen sker. Rädslan för förändringen, den problematiken, kvarstår och av allt att döma kommer även nästa år innehålla stora delar av den skräcken.

Jag önskar att jag kunde garantera ett bättre 2011 för mig personligen. Dessvärre kan jag inte det.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: