Andreas Parker

2009-08-30
12:58:30

Oxascand och Spotify...

Nu har jag hämtat ut ett nytt paket Oxascand, vilket innebär att jag kan hålla skiten under en viss kontroll. Skönt.

Jag har börjat fatta mer och mer tycke för Spotify. Jag har sagt det förr; om katalogen blir större kan jag absolut tänka mig att pynta en hundring i månaden för tjänsten.

Det finns en del intressant musik jag förmodligen inte skulle ha kommit i kontakt med utan Spotify. Slipknots "Wait And Bleed" i en version med enbart stråkinstrument, t ex. Springsteen-låtar som vaggvisor. Britney Spears alster framförda av chipmunks... Knepigt. Men kul! No Doubts "Don't Speak" på piano låter faktiskt riktigt bra.

Fast jag har mest letat efter AOR med kvinnliga sångare. Typ Robin Beck när hon var som bäst ("Trouble Or Nothing"-plattan, såklart!). Jag är kanske lite mesig på det viset.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: