Andreas Parker

2008-11-12
15:20:32

Bortom all räddning?

Okej, idag var jag på psyk och träffade min nya samtalskontakt. En sjuksköterska med viss erfarenhet av ätstörningar. Det är det bästa jag kan få just nu. Men jag har ändå lite tur, för en kbt-psykolog har lovat att vara ett stöd och bidra med input. Han var med idag (och även förra gången) och vi surrade en hel del. Han verkar hur bra som helst, vilket även sköterskan tycks vara. Som vanligt lyckas jag prata bort en timme utan större ansträngning, men jag undrar om jag egentligen får så mycket sagt. Jaja, det är väl deras bekymmer, antar jag.

Jag har diskuterat mitt liv med några vänner ganska frekvent de senaste dagarna, så att vända ut och in på mig själv är något jag är väl inkörd i. Trots det är det inte alltid lätt att förklara vad som försiggår i min arma hjärna. Som varför jag tycker att jag är mindre värd än andra. Varför jag inte anser att jag förtjänar kärlek som andra gör. Varför jag tror att jag aldrig kommer att finna kärleken, bli älskad och få älska. Känslan av att vilja ge upp, men ändå inte. Hur förklarar man det?

Jag är fullständigt irrationell och ologisk, det vet jag. Det i sin tur bidrar bara ännu mer till mitt självförakt och min tro att jag inte förtjänar stöd, hjälp och kärlek.

Är jag bortom all räddning?
Kommentarer:
2008-11-30 @ 07:21:10
#1: sanna..

hej andreas igen! kärlek behöver inte bara vara ens pojkvän ( skulle det vara i mitt fall ) kärlek är för mig musik ( suede ) bilar.. mamma och framför allt hästar!.. drömmar och så. vänner är väll också kärlek. jag kan inte förklara bättre... men dom övriga kärleksbitarna är också enormt viktiga! skit i att du saknar en jävla pusselbit. Se det du har i stället =) hoppas jag skrev någonting bra nu / vimsiga sanna.

2009-02-13 @ 22:15:37
#2: Emmi

Hej du, blir himla berörd av din blogg. Du har en vokabulär som inte är ut av denna värld. Jag älskar när folk kan uttrycka sig i skrift det är en bedrift enligt mig.

Det gör ont när du skriver saker såsom att du inte anser dig värd kärlek och hjälp osv. Alla människor har ett egenvärde!

Min blogg är inte till närmelsevis så djup och modig som din ,jag har den mest för att boosta min enligt mig själv halvfyndiga skrivarförmåga i tid och otid. Jag blajar mest p¨å för att få ventilera mina tvistade tankar om mitt liv och omvärld. Men det är alltid kul att få uttrycka sig:)

Håll ut min vän. Med fler männiksor som tänker som du skulle världen se bättre ut.



Ciao

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: