Andreas Parker

2008-08-28
09:49:53

Kanske...

Ibland undrar jag om jag har fattat rätt beslut vid några avgörande tillfällen i mitt liv.

Skulle jag kanske ha gett mig in i något mer seriöst med tjejen som tyckte om mig när jag gick i gymnasiet? Jag var inte så intresserad av henne, men jag kanske hade blivit. Jag borde kanske ha funderat mer på hur många chanser till kärlek jag egentligen skulle komma att få i livet.

Kanske skulle jag ha valt ett helt annat program när jag sökte till gymnasiet. Det blev barn och fritid, men det mest rimliga hade ju varit media. I andra hand sam. Kanske skulle jag då ha kommit längre i min yrkesmässiga och personliga utveckling.

Jag tackade efter många om och men nej till platsen på Göteborgs Universitet 2003. Det var kanske fel av mig. En ordentlig flytt kunde kanske ha förändrat mitt liv rejält. Kanske skulle jag ha tackat ja till att flytta till Malmö för att plugga nu under hösten. Kanske sumpade jag världens chans och blir nu sittande i Västerås - miserabel - i flera år till.

Kanske har jag gjort allt fel.
Kommentarer:
2008-08-28 @ 09:51:17

man ska inte tänka på sånt där

2008-08-28 @ 09:57:55
#2: Ida

Man ska nog inte analysera allt man gör i livet, det kommer nya chanser hela tiden, kanske ännu bättre än dem du redan haft. Dessutom är det inget fel på barn och fritid ;)

2008-08-31 @ 14:56:22
#3: Mina

Sådär kan man tänka hur många gånger som helst.

Det bästa är väl att inse att man från och med nu ska görsöka göra bra val så man slipper ångra sig sen. Kram från hon som tänker minst lika mycket som du.

2008-09-02 @ 09:22:35
#4: Lisa

Oj sådär har jag också tänkt ibland. Tänker ofta att jag slösade bort gymnasietiden på ett program som var anpassat för idioter. Men hade jag inte gjort det så hade jag inte lärt känna 2 av mina bättre vänner och det hade ju varit synd. hmm.. däremot har jag nog verkligen slösat bort tiden sen jag slutade gymnasiet. Inte gjort någonting vettigt alls.

2008-09-09 @ 21:45:47
#5: Martina

Det är det man går igenom som formar en till d man är idag..man kanske inte alltid älskar den man är men ngn mening måste d vara med allt man går igenom. Och kom ihåg att Life is what happens to you while you're busy making other plans



Igår är dagen jag aldrig fick, idag är dagen jag försöker hålla fast vid o morgondagen vet jag inget om.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: