Andreas Parker

2008-04-30
22:50:53

Upp till kamp...

Gäääsp. Jag har sovit i flera timmar. Skulle säkert kunna sova i flera till. Kanske. Men det är ju valborg, gudbevars. Inte för att jag har för avsikt att pallra mig utför att beskåda en brasa som ändå är på väg att slockna, men jag känner att jag ändå borde fira med Pepsi Max. Jag bälgar i mig Pepsi Max dagligen, så varje dag är en fest för mig. Undrar om jag kan få Pepsi att sponsra mig om jag enträget hyllar denna gudars nektar. Någon läsare som har kontakter inom Carlsberg? Hook me up!

Brasor, var det. När jag var barn gick jag och mina vänner alltid ut dagen efter valborg (that's 1 maj, suckers) och letade efter överblivna smällare runt brasan. Oftast var det bara fjuttiga ettöres man ramlade över, men vid lyxiga tillfällen kunde man ha chansen att råka på en ryss eller tillochmed en kina-smällare! Att strosa runt bland bråtet i en brasa som kämpar för att överleva någon eller några minuter extra är något speciellt. Som en grå och trasig framtid som skildras i sci-fi-rullar. Bästa framtidsfilmen? Flykten Från New York. Snake Plisken är kung.


Viktig dag!





C'est la lutte finale
Groupons-nous, et demain
L'Internationale
Sera le genre humain
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: